Real Estate, Spectrals
Het nieuwe album Days van Real Estate is een prachtige reeks pijnlijk melancholische popsongs geworden. Op de plaat straalt de band meer vertrouwen uit dan op hun titelloze debuut. Days is duidelijk een volgende stap in de carrière van een uniek songwriters-collectief dat bij elke release aan belangrijkheid wint. Benieuwd waar dit naartoe leidt...Ook Pitchfork heeft Real Estate opgepikt en is direct verkocht aan de band: No note feels wasted, and nothing happens at the wrong time or in the wrong place.But it's as subtle and unassuming as anything on Days, more evidence from this band that great music doesn't have to sound hard to make, even if it is. De vergelijking die Pitchfork maakt zal zeker niet misstaan op het CV van deze jonge groep: But Real Estate have such a knack for classic-sounding melody that every song quickly engages on a musical gut level. It's a quality their music shares with the jangly hooks of early R.E.M., the breeziness of later Pavement, and the garage twang of the Fresh & Onlys. But their closest kin are New Jersey forefathers the Feelies. Het voorprogramma zal zeker ook niet mis zijn. Het album Bad Penny van Spectrals wordt door The Fly als volgt omschreven: Spectrals understands that the beauty really is in the simplicity. And by harking back to a golden era, ‘Bad Penny’ really becomes quite a beautiful thing. NME kunnen we alleen maar overschot van gelijk geven: Twenty-one is rather a young age at which to write an album about heartbreak – but if the results are as promising as the debut full-length by Yorkshireman Louis Jones, aka Spectrals , then the more life-crushing decimations of young-blossomed relationships the better, we say.