Injury Reserve(US)
Injury Reserve stak in 2014 zijn kop voor het eerst boven water met de EP Cooler Colors, volgens Elite Music een schot in de roos: "There’s a fairly diverse group of songs from driving around vibing out to introspective stories to a satirical critique of the current state of hip hop, yet it still flows well with the occasional help from musical interludes". Het raptrio uit Phoenix, nam hun debuutplaat op in een tandartsenpraktijk en doopten het Live From The Dentist Office. Alsof dat nog niet genoeg was, kregen ze doorheen hun loopbaan lovende woorden van Robert Christgau, de "Dean of American rock critics", in zijn column van Noisey: "the most unpretentious hip-hop you ever heard". Need we say more?
Wat maakt het triumviraat van producer Parker Corey, en rappers Stepa J. Groggs en Ritchie With a T zo speciaal? Voor Complex is het hun grensoverschrijdende "DIY weirdness". Billboard let eerder op hun fashion sense en roekeloze oprechtheid. Pigeons and Planes bewondert hun dynamiek, en bestempelt Injury Reserve als "one of the best new groups in hip-hop". Anthony Fantano, menig muziekamateur wel bekend als "the internet's busiest music nerd", benadrukt hun vermogen om traditie en innovatie te doen samensmelten in zijn alom positieve videorecensies over Live From The Dentist Office en de opvolger Floss.
Parker Corey's duistere beats, stevige bassen en intelligente samples vormen een perfect huwelijk met de rhymes van Stepa J. Groggs en Ritchie With a T, die soms soulvol en dan weer spuwend klinken.
"They make vibrant, jazzy hip-hop that seems to incorporate every genre of music you could dig up on the internet, from punk to grimes rap to EDM. Their most recent album included samples of Korean K-pop and New Zealand war chants. When done wrong, this breadth of wildly different styles might risk sounding like experimentation for its own sake. But Injury Reserve has made it work, developing cohesive sound that’s entirely their own." - Complex
"No bitch fictions unless protecting her bad self with their dad self counts. No street fictions either—if you must come strapped, they request you leave it in your pants. No preaching even as they dispatch anti-black bias, anti-Native American bias, consumer fetishism, global warming, and the trans bathroom perplex in one 100-second interlude. No flexible flow or crystalline enunciation, yet every apt word distinct. Parker Corey's production nothing to tweet about, yet every beat strong and hook real." - Noisey
Drive It Like It's Stolen!, hun nieuwste project, plaatst contrasterende emoties tegenover elkaar in dezelfde stijl als, maar coherenter en misschien zelfs succesvoller dan, Floss.
"Original and experimental production, powerful performances and lyrical subject matter, and success in capturing dreary atmospheres" - Sputnik Music over Drive It Like It's Stolen!