Creatieve sector schiet Live2020 te hulp met een unieke collectie ‘Venue T-shirts’
Live2020, het solidariteitsfonds opgericht door de Belgische livemuzieksector om collega’s in financiële moeilijkheden te steunen, krijgt hulp uit de creatieve sector. Een tiental bekende en aanstormende Belgische designers en visuele artiesten lanceert vandaag de Live2020 Collection, onder impuls van Belgisch creatief agentschap Happiness.
De Live2020 Collection is een collectie ‘Venue T-shirts’ i.p.v. band T-shirts. Iedereen heeft wel een shirt van een favoriete band, maar ook onze live clubs hebben vandaag meer dan ooit fans nodig. De clubs - en iedereen die er werkt om livemuziek mogelijk te maken – zijn zwaar getroffen. Ze worstelen momenteel om een tweede lockdown te overleven.
Met de Live2020 Collection wil de creatieve sector daarom extra middelen inzamelen voor het Live2020 Fonds zodat zij de steun aan de live clubs kunnen opdrijven. De T-shirts in de collectie zijn absolute collector’s items. Het artwork op elk van de shirts is van de hand van een vooraanstaande Belgische designer of visuele artiest. Street artist Bué the Warrior ontwierp het t-shirt voor Democrazy.
De opbrengst uit de verkoop van de unieke T-shirtcollectie gaat integraal naar het Live2020 Fonds dat geld inzamelt voor zij die in de clubs livemuziek mogelijk maken (van backliners tot stagehands, van muzikanten tot boekingsagenten, van dj’s tot podiumbouwers, van geluidstechnici tot roadies) en het nu financieel moeilijk hebben. Wie een T-shirt koopt helpt dus meteen de zwaarst getroffen spelers uit het Belgische livecircuit.
Voor de campagne rond de Live2020 Collection stonden enkele jonge Belgische muzikanten model, waaronder Tessa Dixson, Glints, Faisal en Meyy.